Unit 1 – Studying English abroad

cCours du mardi 3 septembre OU jeudi 5 septembre (3eme 4)

1. Who are you?
How do you feel? Why ?

Ice-breaking challenge! –> All about me
Quiz –> quiz
Do you know each other? –> Speaking cards game 3è

2. Copybook presentation (1st page)
First name / surname / school year / English copybook / website
-> use a pencil for practice activities/homework
-> use a blue/red pen for recaps/lessons
-> headphones/earplugs are compulsary

3. How to speak English in class.

–> board game Classroom English board game
–>A apprendre : Classroom English voc 2024

Cours du mercredi 4 septembre OU lundi 9 septembre (3eme 4)

2. How to speak English in class.

–> board game Classroom English board game
–>A apprendre : Classroom English voc 2024

Trace écrite

-> Complete this document –> english classroom
use this helping document classroom English

 

WATCH THE VIDEO

 

Do this activity –> click here

 

Si tu as terminé, réponds à ces questions en anglais >>  Do you know each other? –> Speaking cards game 3è

Cours du  jeudi 5 septembre (3.2)

1.Correction

UNIT 1 – Studying English abroad

trace écrite (video)

Méthode pour comprendre une vidéo en anglais
1. faire des hypothèses avant de regarder
2. regarder une fois pour comprendre topic? place?characters?time?
3. revisionner en faisant des pauses, réécouter plusieurs fois et noter les mots clés (ne pas faire de phrases)

 

2.How to improve your English ? Find a few ideas.

Read this text and answer the questions >> improve your english

 

 

 

Cours du 10 septembre

1.Correction

2. Trace écrite  Here are some tips to improve your English.
First, you have to …
Then, you should …
Also, you can … and why don’t you …?
Finally, you need to…

Je retiens…Faire des suggestions, donner des conseils.

 

Homework : Translate into English(à faire au crayon de bois dans le cahier)

1.Pour améliorer mon anglais, il faut que j’écoute des chansons en anglais.
2.Si je regarde une série en anglais, ma compréhension sera meilleure.
3.Quand tu lis les actus en anglais sur internet, tu devrais chercher le sens des mots nouveaux.
4.Si tu n’as personne à qui parler en anglais, pense à voix haute.
5.Mon frère a un niveau de compréhension basique.
6.Mon meilleur ami peut parler anglais couramment.
7.Je ne comprends pas. Que veut dire « abroad » ?
8.Qu’est ce je dois faire ? Tu dois souligner les mots.
9.Réponds à la question en citant le texte.
10.Excusez-moi. Je ne vois pas. Pourriez-vous vous décaler ?
11. Est-ce que vous pouvez m’aider s’il vous plait, je n’ai pas compris.
12. Si tu pars étudier à l’étranger, tu peux choisir une famille d’accueil.

 

Exercises (do at least 6 exercises)

Introduce yourself

classroom english

classroom English

 

 

Cours du 11 et 12 septembre (3.2)

0. Correction homework.

1.How about sudying English abroad ? Would you enjoy going to England for a year ? Where would you stay ?

2. READING – ANTICIPATION

host family

 

 

 

 

 

 

 

 

Look at the document
Nature?
Characters?
Topic?
Place?

Read the small text on the left

What is a host family?
Describe the pictures.
Would you like to stay in a host family?
What is the button « request more info » for ?   What does « FAQ’S » mean ?

 

3. READING
You want to go to spend a year in the USA. You are searching for a host family. What is the nature of this document ?
Who was it written by ? Who is it written to ?

host family – read + form

-> Read it and complete the form.

 

Underline in red –> information about the family
Underline in blue –> information about the house
Underline in green –> information about the equipment of the house
Underline in orange –> rules + other information (price)

-> complete the worksheet

 

EXTRA WORK :

using a tablet Ajoute ensuite les consignes dans ton cahier (dans le tableau fait au début d’année)

 

Cours du lundi 23 septembre (3.4)

1. Trace écrite / recap / vocabulary + exercise  –> click here

2. Trace écrite –> trace écrite host family

 

Cours du jeudi 26 septembre (3.4)

Recap – Je retiens : How to express your ideas?

structures importantes – à retenir PDF

–> les traduire au crayon de bois si besoin
–> Imagine une suite à chaque phrase (si tu devais répondre à la famille d’accueil)

 

Do you need some vocabulary ? Do theses activities  about the  « Introduce yourself » topic

Ex 1 – poser des questions
Ex 2 – poser des questions
Ex 3 – questions/réponses
Ex 4 – questions
Ex 5 – hobbies
Ex 6 – goûts et hobbies
Ex 7 – personality adjectives (oral)
Ex 8 – personality adjectives

 

Cours du lundi 30 septembre (3.4)

1.Write
 –> 4 reasons why you would like to be Brenda and Bill’s host student.
–>  2 things you don’t really appreciate about this family.
–> 4 facts about you to convince them you are a good host student.
–> WRITE 4 questions you can ask to Mr and Mrs Drayton
Can you …, please ?
Could you… ?
Would you mind +ING ?
Would it be possible to … ?

2. TEST TEST . Test click here

3. WRITING – You want to stay at Bill and Branda’s house for a year, write a paragraph to introduce yourself.
Name/age/date of birth/city/country/brothers and sisters
3 qualities+ justify
hobbies=free time + when?how often ?
likes /dislikes?
English level + explain

4. Je retiens–> click here

Traduis ces phrases
1. Cher Bill et Brenda, je vous écris cette lettre car j’aimerais passer une année chez vous.
2. Je vais me présenter.
3. Je suis un adolescent de 15 ans qui vient du Nord de la France.
4. J’habite Lille depuis que j’ai 4 ans.
5. Dans mon temps libre, j’aime aller à la piscine deux fois par semaine de 18h à 20h.
6. Je joue du piano depuis 2 ans. Je suis une personne calme et sérieuse.
6. Pourriez-vous me dire si l’université est loin de chez vous?
7. Je trouve que c’est important de découvrir une nouvelle culture.
8. Votre maison est magnifique. De plus, j’aurai ma propre chambre c’est super.
9. Comptez sur moi, je respecterai les règles.

 

Cours du mardi 24 septembre

1. lecture de quelques paragraphes

Do you need some vocabulary ? Do theses activities  about the  « Introduce yourself » topic

Ex 1 – poser des questions
Ex 2 – poser des questions
Ex 3 – questions/réponses
Ex 4 – questions
Ex 5 – hobbies
Ex 6 – goûts et hobbies
Ex 7 – personality adjectives (oral)
Ex 8 – personality adjectives

2. Je retiens–> click here

3.test

4.SPEAK IN PAIRS
You are on a trip in England and you meet a student your age for the first time. Imagine the conversation.
name/age/date of birth/city/country/brothers and sisters/2 qualities/hobbies=free time)

–> pas de notes

Si terminé…Aller sur « NEWS » ou sur « AIDE » et faire des activités en anglais.

 

Cours du mercredi 25 septembre

1.correction test
2.correction phrases
3. Evaluation : writing

 

Fill in the document –> video part 1

 

Cours du jeudi 10 octobre (3.4)

0.correction vidéo

1.Recap / trace écrite –> Trace écrite – video studying english abroad

2. Je retiens …les pronoms en anglais (grammar)   A coller dans le cahier –>  pronoms en anglais

Révise les pronoms personnels sujet – I you he she it we you they Exercice 1    Exercice 2
Révise les pronoms personnels complément – me you him her it us you them   Exercice 1    Exercice 2
Révise les déterminants possessifs – my your his her its our their  Exercice 1    Exercice 2

 

Cours du vendredi 11 octobre (3.4)

1.correction phrases à traduire host family

2.Exercices à faire sur Acrobat –> DIRECT-SPEECH-AND-REPORTED-SPEECH-exos

3. Video – part 2 ( 2’30’ ‘ –> fin)

 Fais ce travail – video part 2

3. Recap / trace écrite

Homework – Translate into English (aide toi des cours et documents vus en classe)
1. Il n’avait pas d’amis le premier jour, mais dès qu’il est allé leur parler, il s’est senti mieux. Ses parents sont contents.
2. Elle était nerveuse parce qu’elle ne connaissait personne. Sa famille d’accueil était très sympa.
3. Je suis né en 2009. J’ai 14 ans. J’habite à Lille depuis 2015.
4. Il nous a dit que son professeur était vraiment gentil avec lui.
5. Elle espère qu’ils la choisiront l’année prochaine.
6
. John aimerait venir étudier à l’étranger avec nous.
7. Il m’a dit que sa famille d’accueil était très sympa avec lui.
8. Dis leur de parler anglais tout le temps s’ils veulent améliorer leur niveau!
9. Il dit qu’il partage une chambre avec un autre étudiant. Ils s’entendent bien. C’est génial !
10. Au début, j’avais le mal du pays. Ma famille me manquait. Mais petit à petit, je me suis senti comme chez moi.

 

 

Cours du lundi 14 octobre (3.4) ou mercredi 9 octobre (3.2)

0.Correction des phrases.

1. correction step-2-video-part-2 correction

2.Expression du conseil click here

3. Writing

Your Spanish friend Pedro wrote a few words on a piece of paper about his first days in England.
Write a paragraph to report what he says/feels.
Add linking words –>however / even if / at first /also / After a few days / Finally / What’s positive is…/

date of arrival / U.K : September 5th 
age : 16 years    country of origin Spain  – city : Madrid / since 2018
alone / no friends / know anyone
one or two students  / friendly to me
Principal / talk to me / make sure I was OK
1st day / meet my host family / nervous
give me a warm welcome
host brother /we  get along well
feel better now / happy
Tips for travelers:  stay alone  / make English-speaking friends

3.Je retiens …les pronoms en anglais (grammar)   A coller dans le cahier –>  pronoms en anglais

Révise les pronoms personnels sujet – I you he she it we you they Exercice 1    Exercice 2
Révise les pronoms personnels complément – me you him her it us you them   Exercice 1    Exercice 2
Révise les déterminants possessifs – my your his her its our their  Exercice 1    Exercice 2

prochain cours :
-> TEST GRAMMAIRE /VOC–> Apprendre tout le vocabulaire des vidéos + les pronoms + discours direct/indirect
-> TACHE FINALE ORALE   (tout revoir)
-> + PRENDRE ECOUTEURS

 

FINAL TASK
After a few days at the EF school,the assistant principal wants to know more about your first days in England and your impressions.
Here are a few elements you might want to talk about. Be polite !


– say hi

– identity /age / country of origin / personality ?
– reasons for studying abroad?

– first days in England ?
– school ?

– host family ? house?
– free time ?

– tips for future exchange students?
– ask one question to the Principal.
– thank the Principal

PREPARATION SHEET

GRILLE TACHE FINALE

 

1. VOCABULARY / GRAMMAR Test –>  click here

2. LISTENING TEST

A – écoute et prends des notes sur ton feuille
B – Remplis ce formulaire   click here

 

 

 

GOING FUTHER (aller + loin)

Exercices
Exercices sur le conseil exercice 1  exercice 2 -quizzlet
Exercices sur for/since + present perfect  exercice 1   exercice 2
Exercice present perfect en ING   exercice 1
Exercices preterit OU present perfect exercice 1     exercice 2

 

Correction de l’expression écrite -> correction tache écrite – letter to host family

INTERACT
On your day at the EF school of San Diego, you meet a new student.
Imagine the conversation.

READING :   Find out more about the EF School –> click here

COMIC STRIP Fill in the bubbles. At the host family’s house COMIC STRIP – HOST FAMILY – bulles vides

 

Describe these pictures (in your copybook)
–> au crayon de bois (écris la consigne d’abord)

4,124 Study Abroad Stock Photos, Pictures & Royalty-Free Images - iStock      Nuclear Energy Agency (NEA) - International School of Nuclear Law (ISNL)Sad student images libres de droit, photos de Sad student | DepositphotosHappy Family looking at camera, fier de son fils, student exchange program Photo Stock - Alamy

What can you see on the picture  ?  in the foreground ? in the background ? inthe top right-hand corner ? On the left ?
Where does it take place ? when ?
What are they doing ?
Who are they with ? Do they get along well together ?
How are feeling ?
How long have they been studying there ? Where do they come from?