Unit 1 – Step 1 : getting to know my penpal

1) Read and speak : Let’s make penpals !

>Read the document >>> document penpal e-mails

>Now, answer the questions : >> looking for a penpal -READ – STEP 1

 

> Améliore ton vocabulaire et ta grammaire en t’entraînant avec ces exercices pour être prêt pour la tâche écrite évaluée.

Ex 1 – poser des questions
Ex 2 – poser des questions
Ex 3 – questions/réponses
Ex 4 – questions
Ex 5 – hobbies
Ex 6 – goûts et hobbies
Ex 7 – personality adjectives (oral)
Ex 8 – personality adjectives 

 

Activity: personalité et goûts
>Je retiens : vocabulary step 1
> Je retiens : introduce yourself

Tâche intermédiaire évaluée: WRITE

Choose a penfriend (Rachel/Hannah/James) and write him/her an e-mail.
Introduce yourself (identity, hobbies, personality)
Give the reasons why you would like a penfriend.
Say why you chose him/her.

Email template

Exercices supplémentaires (devoirs)

classroom english

classroom English (ne faire que 3 exercices au choix ou plus)

Classroom English 3

Introduce yourself